perjantaina, huhtikuuta 20, 2007

Valmista tulee

Soitin äsken Lounais-Suomen vankilahankkeen urakoinnista vastaavalle Senaattikiinteistön rakennuspäällikkölle Mauri Rinteelle. Hän kertoi Turun vankilan valmistuvan 31.8.2007. Vihkiäiset pidetään myöhemmin, mutta niiden järjestelyistä vastaa Rikosseuraamusvirasto.

Minä valmistun tällä haavaa 18.6.2007 eli 75 päivää ennen Turun vankilaa. Näyttäisi siltä, että olen voittamassa tämän vedonlyönnin.

Lounais-Suomen vankilahanke on Suomessa niin kooltaan kuin toiminnalliselta monipuolisuudeltaankin ainutlaatuinen, kuten minäkin.
Vankila on minun laillani maisemaansa hyvin sopeutuva ja myös sen rakentamisessa painotetaan ympäristönäkökohtia. Uuteen vankilaan tullaan sijoittamaan eri ikäisiä, eri sukupuolta olevia, eripituisia rangaistuksia suorittavia ja erilaista turvallisuustasoa edellyttäviä tutkinta- ja vankeusvankeja. Myös minun seurassani rangaistustaan suorittaa edellä mainittujen kaltaisia henkilöitä, tosin toistaiseksi avovankilaperiaatteella. Elinkautiseen tuomittuja ei ole kirjoilla yhtään vielä toistaiseksi.

Riemu varoitteli, että toivottavasti mun valmistujaisten (tai vihkiäisten) järjestelyistä ei vastaa Rikosseuraamusvirasto.

Saa nähdä.


1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Suomessa elinkautinenkaan, ei melodramaattisesta nimestään huolimatta, jatku kuolemaan saakka. Kunnes kuolema (tai elämä) meidät erottaa.