maanantaina, maaliskuuta 26, 2007

Näin kaikki järjestyi - jälleen


Sain uuden työpaikan. Sen ensimmäisen oikean työn, josta minulle maksetaan oikein palkkaa. Rahalla. Tilille. Minun omalle tililleni.
Joka kuu. Ajatelkaa, mikä muutos!

Olin henkisesti valmistautunut useita kuukausia kestävään hakemus-haastattelu-hylkäys -kierteeseen, mutta kuinkas ollakaan, sehän tärppäsi heti ensimmäisellä hakemuksella ja haastattelulla!


Olen todella innoissani tästä. Koulutukseni vastaa työtehtävien sisältöä ja tasoa. Ala on minulle tuttu ja rakas, joskin kaupunki ja toimijat ovat minulle vielä vieraita. Pääsen itseäni päätä pidempien haasteiden kimppuun eikä pitkästyminen tule olemaan ongelma. Työssä tapaan jatkuvasti uusia ihmisiä ja pääsen koettamaan taitojani johtaa ja ohjata tiimejä enemmän tai vähemmän näkymättömästi. Vertaisorganisaatiot eri puolilla maata muodostavat aivan mielettömän verkoston, jossa minulla on ihan järjettömän hienoja kollegoita. Kaiken kaikkiaan, aivan huippua!

Tänään irtisanoin nykyisen asuntoni, josta muutan huhtikuun lopussa asuntoon, jota minulla ei vielä ole kaupungissa, jossa olen käynyt kolmesti. Vaikka voisi kuvitella, tilanne ei tuota lainkaan turvattomuuden tunnetta, mieleni on hyvin luottavainen.

Lisäksi sovin opinnäytetyölle esitarkastusaikataulun, esitysseminaarin ja kypsyysnäytteen jättöpäivän. Suunnittelin rästiopinnoille suoritustavat ja rytmitin ne edellä mainittujen lomaan. Ennakoin kaikenlaisia mahdollisia skenaarioita, jotka voisivat sotkea kaiken ja pyrin mahdollisuuksieni mukaan varautumaan myös niihin.

Kirjoitan ne nyt tähän, jotta myös te, rakkaat ystäväni ja muut uskolliset lukijani, voitte jännittää ehtimistäni myös kanssani (Edit: päivitetty 18.4.)

ti 3.4. Opinnäytetyön jättäminen esitarkastukseen
2.
10.4. Rästiopintojen laadintaa
ti 10.4. Vuokrasopimuksen ja työsopimuksen allekirjoittaminen
to 12.4 Palaute opinnäytetyön ohjaajalta
to 12.4. Nuolaise ennen kuin pimahtaa -valmistujaiset, läksiäiset ja nelinkertaissynttärit
14.20.4. Muutokset työhön ja loput rästiopinnot
20.22.4. Muutto
ma 23.4. Esitysseminaari
pe 27.4. Opinnäytetyön viimeinen jättöpäivä
27.4.
4.5. Levin reissu
pe 4.5. Kypsyysnäyte
ma 7.5. Työ alkaa
la 26.5. Ihan
oikeat valmistujaiset tavallinen lauantai mökillä. Skumppaa, saunontaa ja talviturkin heittäjäisiä.
pe 1.6. Tupaantuliaiset

Kannustavia terveisiä ja onnitteluja voi postata kommentteihin, Vapaa sana -palstalle tai sähköpostiosoitteeseen tesalon@rumil.us.


1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Kiva, että laitoit aikataulun tänne. Ennen kuin ehdin synkronoida sen kalenteriini, printtasin sen cubicleni seinälle ja voin siitä tarkkailla, missä mennään :)

Muistathan, että olet aina ihanin, parhain, rakkain ja riemastuttavin eikä välillemme mahdu kaihertamaan mitkään asiat -tai no, ehkä korkeintaan paritalomme lumityövuorot.

Kiitos viikonlopusta,

Riemusi